Kvalitetspolicy

Capio Specialisttandläkarna strävar efter att förknippas med högsta kvalitet, vilket är djupt rotat i vårt ledord ”Kvalitet genom specialisering”.
Det ska uppnås genom att:

  • Löpande anpassa kvalitetsledningssystemet efter Capio Specialisttandläkarnas omvärld och strategiska riktning
  • Möta förväntningar och krav från kunder och patienter samt följa lagar och regleringar
  • Arbeta evidensbaserat och systematiskt med avvikelsehantering och mäta patientnöjdhet/kundnöjdhet
  • Leda organisationen med tydliga mål och ett fokus på medarbetarna, genom definierade ansvarsområden och löpande kompetensutveckling
  • Stimulera, upprätthålla och kontinuerligt förbättra effektiviteten av kvalitetsledningssystemet – ISO 9001:2015
  • Ständigt förbättra kvaliteten och kundnöjdheten
  • Ständigt identifiera och tillämpa ny teknik
  • Noggrant välja leverantörer
  • Säkerställa att våra policys och manualer återspeglar det vi faktiskt gör
  • Förstå hur allas arbete passar in i det totala flödet på Capio Specialisttandläkarna

Ledningsmanualen beskriver hur kvalitetsmålen utformas, arbetas mot och följs upp.
VD/Kvalitetssamordnare ansvarar för att kommunicera kvalitetspolicyn till alla personer som arbetar inom organisationen eller för organisationens räkning och att göra den tillgänglig för allmänheten.